Prečo fotíš to jedlo?! Alebo sociálne siete a ich použitie v košickej gastronómii

Prečo fotíš to jedlo?! Alebo sociálne siete a ich použitie v košickej gastronómii

Sociálne siete sa stali súčasťou nášho každodenného života, či už ide o instagram alebo facebook. Čoraz viac ľudí si zachytáva každý moment života, samozrejme potom s tým otravujú ostatných, pretože nikoho nezaujíma to, že si sa opäť obliekla, keď si išla von, respektíve už vieme, že máš nové auto, pretože si jeho fotku postol už včera, a ozaj netuším, koho zaujíma, že si bol opäť v posilke(samozrejme to sledujem, pretože na káve a  v čakárni u doktora aj tak nemám čo čítať). Tento trend sa samozrejme preniesol aj do gastronómie, a o tom by som sa chcel s vami porozprávať.
Tie najkvalitnejšie tlakové hrnce na Chefshop.sk

Chutné, no zároveň lákavé na pohľad

Ešte na začiatku by som sa chcel priznať, že tento článok mám rozpísaný asi mesiac a dokončiť ho bolo väčšie vnútorné prehováranie, ako pri návšteve košickej Slávie. Ani sám neviem prečo, nakoľko jedlo milujem aj na fotkách a na instagrame sledujem asi všetko, čo sa jedla týka. Ale foodgram nemilujem iba ja, čo si všimli aj viaceré prevádzky a začali sa aktívne venovať  marketingu tohto typu. Mňa osobne vždy poteší obrázok od AHA coockies alebo Guilty donuts, je to spôsobené tým, že ich produkty sú tzv. instagramové jedlá(neviem, či ten pojem existuje, ale ja ho používam často. Okrem nich tam najčastejšie radím stejky, burgre, hotdogy a pizzu, ale k tomu sa ešte dostanem. V Košiciach ale existuje podnik, ktorý sa, podľa mňa, vyšplhal na výslnie po instagrame.

Instagramové kráľovstvo: Naše Bistro

Už samotný koncept predpovedal, že sa podniku bude dariť. Veď dobrá káva, spojená s detským kútikom, musí zabrať. No fakt som nečakal, že zaberie až tak, vzhľadom na lokalitu, v ktorej sa nachádza. Povedzme, že je tak trochu zašité. Instagram síce nemajú najsledovanejší, najkrajší, no presne splnil svoj cieľ – pritiahnuť hostí. Prvým krokom, vďaka ktorému sa spopularizovalo Naše Bistro boli asi lievance s tesným nástupom raňajok. Lievance ma fakt bavili, pretože chutili dobre, skvelo vyzerali, a tak sa ich fotografie ďalej šírili vodami internetu  a ako sirény lákali nových hostí. K raňajkám sa veľmi nechcem vyjadrovať . Viete, podľa mňa v Košiciach aj tak nedostanem dokonalú omeletu a fakt nie som taký lenivý, aby som si nenavaril párky alebo spravil vajíčka doma(aj tak raňajkujem cigu a čaj). Jedlá sú tam ale konštantne pekné, chutné, ak majú chlapci čas, nakreslia vám aj nejaký ten obrázok na“ čapučíno“(že Dávid a Bujko :D) a hlavne trafili aj cieľovku. Veď, kto už radšej fotí a zdieľa, ako mamičky. Aj to stálo za úspechom Našeho Bistra, nasledovali živé vysielania so súťažou, kto zje 12 lievancov do 8 minút(tuším to bolo tak). Čo samozrejme podnik len a len podporilo.

Nový fenomén: Makronky

Dá sa povedať, že okrem všetkých plusov vytiahli Naše Bistro hlavne lievance. Naše Bistro sa ale gastronómii odmenilo a vytiahli makronky, teda aspoň tu v Košiciach. Voči tomuto jedlu som bol vždy skeptický. Malá porcia, veľa peňazí, no ak človek aspoň len tuší, koľko námahy stojí výroba dokonalej makronky, vie, že táto cena je ešte malá. Makronky do Našeho Bistra prichádzajú od Macarons Košice a musím povedať, že sú len na milimeter od dokonalosti. Ich hlavným plusom je, že sladkosť neprekrýva chuť plnky. V ústach sú ako obláčik, a to fakt, že skurvene chutný obláčik. No ani tu sa nezabudlo na istagram. Makronky sú sami o sebe lákavé na pohľad. No pre klientelu Nášho Bistra  by sa ešte viac hodili makronky v tvare zvieratiek a rozprávkových postavičiek. Povedzme si pravdu, mne osobne je úplne jedno, či zožeriem líšku, medveďa alebo Fica, kým to nezmení chuť. Aj tak som rád, že som prekonal predsudky a ochutnal ich.
Chefshop.sk - Všetko pre kuchárov a cukrárov

Nie vždy pozitívny vplyv instagramu

Áno, instagram neprináša gastronómii len dobro. O Našom Bistre viem, že podáva dobré produkty aj preto, že som tam na káve každý deň. Aj keď teraz rozmýšľam, či nie je choré chodiť tak často do podniku, kde hučia deti a nepodávajú tvrdý alkohol. No priniesol aj trend instagramového jedla. Na ňom je všetko super, keď sa myslí v prvom rade na chuť, praktickosť a až tak na vzhľad. No ale povedzme si, že pizza, ktorá má ako prílohu na sebe pizzu, je už prehnané. Tak isto aj trojposchodové burgre. Veď samotný burger je tak sexy na pohľad, že sa nejeden mäsožravec musí ihneď spraviť. Za najvčší odpad instagramového jedla osobne považujem dúhové jedlá. Tento trend sa dokonca rozšíril a okrem sladkostí sa už podávajú aj dúhový toast so syrom. Choré. Veď omnoho lepšie vyzerá taká neapolská pizza. Samozrejme aj tento trend postihol Naše Bistro. U mňa tam jednoznačne patrí crunchy capuccino. Káva sama o sebe je fajn a fakt nepochopím, že niekto potrebuje na šálku rozdrvené keksíky a oriešky. Jediný dojem, ktorý to u mňa vyvolalo je, že mám špinavú šálku.

 Preto by som vám na záver chcel povedať pár slov. V prvom rade ide iba o môj názor, s ktorým sa nemusí stotožňovať ten váš. Okrem toho je na vašej zodpovednosti, čo všetko zdielať, no ak ide o jedlo, myslite na to, že tak robíte reklamu podniku , mali by ste byť stotožnení, že ste so svojou fotkou a aj obsahom boli maximálne spokojní a nerobili ste to iba kvôli trendu. Okrem toho nemusíte všetko fotiť, niektoré momenty by nemali byť zvečnené fotografiou, mali by byť navždy uchované vo vašich hlavách a chuťových pohárikoch. Po druhé sa vám chcem ospravedlniť, že článok môže vyzerať trocha chaoticky.